22 januari 2013

En snabb titt på ull lagret…

Efter en liten genomgång av innehållet i alla lådor kan jag bara konstatera att i tillägg till all den färgade ullen från i somras (som säkert fortfarande är ca 4 kg) så har jag en det färdigkammad höstull som aldrig blev spunnen efter koftan blev klar. Dessutom hittade jag 0,5 kg Shetlandstops..
ca 1 kg Merinoull i blandade färger…
ca 1 kg Corridale ull (som jag hade glömt…) och 1 kg Palworth (den sist inkomna ullen..)
ca 1 kg tvättad spelull (som aldrig blev färgad..) och ca 800 gram av den franska ullen (som känns lite väl grov..)
Dessutom är det fortfarande mycket kvar av både den sjögröna och blå höstullen jag beställde, ca 200 gram av varje..
Att jag sen har kvar tustarna från kamningen av höstullen, både från den gröna och den röda färgningen får mig att rodna ännu mera. Anslår jag detta till ca 200 gram och låter bli att tänka på dom färgade topsen (kemisk färgade) så  har jag väl fortfarande en så där ca 9-10 kilo ull liggandes på lager…

Inga kommentarer: