27 januari 2013

Den sista lilla rest av fjällig taggsvamp

Jag försökte verkligen först karda spelullen men eftersom den hade så många klumpar (och jag saknade motivation) så slutade det med att jag kammade ullen till slut. Den ull som blev kvar fick en tur genom kardmaskinen tillsammans med någon grå ull som jag hittade en topsbit (ca 30 cm) kvar av. Kommer inte ihåg vilken ull det kan vara.

19 gram / 34 meter (180 m/hg) tretrådig kedjetvinnad ull

Färgen blev så klart grå, vad annat kunde jag vänta. Det här kan jag väl inte kalla för svampfärgat längre..

Men den kammade ullen ser faktiskt ut att vara den grönaste som jag fått ut av den fjälliga taggsvampen..

8 gram/ 32,5 meter (405 m/hg) entrådig kammad spelull, spunnen på slända..

Med det entrådiga garnet liggande på det grå ser man inte stora skillnaden men lite är det ju..

Inga kommentarer: