10 mars 2013

Körsbärsblad (3)

Den här gången har jag också först kammat ur överhåret ur spelullen och sedan kardat resten, underullen som är så mycket mjukare. Så har jag försökt något nytt, jag kardade “rolags”, det har jag aldrig försökt innan. Det kardade garnet spann jag på slända för rocken är full av Llamaull just nu. Kul att spinna på sländan igen, det var länge sen sist.

Another go with wool natural dyed with Cherry tree leaves. This dye turned out more yellow in colour. Since it also this time were coloured  wool from Old Norwegian Short Tail Landrace I this time decided to separate the hair form the more softer wool (de-haired). The hair I combed  and made a 2-ply yarn of and the more soft wool I decided to carb to ‘rolags’. Those I spun with a Spindle, which I haven’t used for ages, real nice for a change since I for the last years only been using my spinning wheel.

Kardad spelull;

35 gram/ 83 meter (236,5 /hg) tvåtrådig spelull

Kammad spelull;

27 gram/ 51 meter ( 337m/hg ) tvårådig kammad spelull

This was my third natural dye with Cherry tree leaves, I think I still have some more dyed wool to spin from the same dye baths.

De tre garnerna som jag har spunnit så här långt med ullen färgad med kösbärsblad.

1 kommentar:

Hilde sa...

Så fine farger, og de var jo helt nydelige sammen på det siste bildet :)
Garnet ser så mykt og godt ut. Fantastisk!!