20 februari 2013

Johannesörtblomsgarnet två..

Något som i utgångspunkt inte är rött kan man inte få rött när man spinner heller. Men jag blev ändå lite besviken, det är inte mycket kvar av den lilla rosatonen som var heller när ullen blev garn.

26 gram/ 81 meter ( 311,5 m/hg), tvåtrådig kardad höstull

One can’t turn something that never were really red into a red colour yarn just by spinning the wool. A bit disappointed perhaps, after all I thought it would be at least more pinkish, but still. I gave it a try. And it isn’t really all wasted either since I got all those lovely shades now from my St John’s wort dyes.

Helt misslyckade ska jag inte kalla mina försök med Johannesört, för jag tycker nog lika väl att jag fått ihop fina toner på garnerna.

(totalt 42 gram höstull + 204 gram spelull)

Inga kommentarer: