18 oktober 2013

Banana fiber

Jag har fastnat i sländans värld nu tror jag. Det är så otroligt kul att spinna dom tunna trådarna som fibrerna ger. (Dessutom hinnar man spinna en meter här och en meter där medan man är i köket och väntar på att middagen ska bli färdig).

8 gram/ 63 meter ( 787,5 m/hg), tvåtrådig bananfiber

Nu har jag provat bananfiber. Kul och annorlunda.“Banana Top…This is a relatively new fibre. This fibre is white in appearance and soft. It has silk like properties.” Därifrån som jag beställde fibren blir den beskriven som att vara lite som silke. Det stämmer delvis. Den har samma tunna små ‘hår’ som kan spinnas till tunna trådar men jag tycker den var strävare/ segare att spinna av än silken. Nu har jag ju inte stor erfarenhet med silke heller, ännu.. Helt klart är det i varje fall en kul fiber som jag ska prova blanda med andra typer fibrer tror jag. Eftersom jag beställde 100 gram så har jag ju fortfarande mycket kvar som jag kan leka (spinna) med.

Inga kommentarer: