1 april 2013

En liten lek med ulliga lockar

En singel med pelsull, spunnit ‘rätt från locken’, bara plockade lite i den först. Tvinnad med entrådig spelull (päronbladsgul). Det var inte enkelt, det klumpade sig hela tiden.

18 gram/ 16 meter (90 m/hg)

Den blå pelsullen försökte jag spinna som ‘Wolf yarn’ nu efter att jag plockat lite i lockarna. Mina hjärnhalvor samarbetade så absolut inte med mig. Inte ville garnet dras in på spolen heller. Så denna blev också tvinnad tvåtrådig till slut.

14 gram/ 11 meter ( 77 m/hg)

Kvällens sista försök, plockade ull lockarna och försökte spinna ett kabelgarn. Till slut tvinnade jag ihop kabeln med den gula tråden, denna blev då igen tvinnad åt samma håll som den blev spunnet, vilket resulterade i massa snodd.

17 gram/ 18 meter ( 106 m/hg)

Det är den blåaktiga pelsullen som jag använt ihop med singeln från päronbladsfärgningen. Jag har fortfarande lite gult kvar så det blir kanske ett försök till, vem vet?

Inga kommentarer: