19 april 2014

Kammad pelsull (2)

Ett nytt garn med kammad pelsull. Jg märkte att jag till tider inte drog ut mina hemgjorda tops tillräckligt mycket så jag kunde inte vänta mig ett allt för tunt garn. Jag försökte spinna Worsted men orkade visst inte hålla snodden tillbaka tillräckligt bra, garnet är inte så glansigt som jag hade hoppats på… Jag har fortfarande en god del lockar kvar att kamma så det blir nog flera garn om en stund. Men det här garnet borde gå att använda till något ihop med det första i varje fall, skillnaden är inte så stor.

150 gram/ 569 meter (380 m/hg) worstedspunnen, kammad pelsull

1 kommentar:

http://pastseasons.blogspot.com sa...

Känns som om Norge har en hel del bra ulltyper att erbjuda. Ska försöka att få tid att pröva någon av dem. Är den ullen du spunnit här svart? Ser fin ut i alla fall.

Trevlig fortsättning på helgen!