12 april 2014

Angora ull–sort

Den här angoraullen stod det svart på när jag beställde den men svart är den inte. Men den är ljuvligt mjuk och fin, har nästan ingen dubbel klipp eller rusk. Jag har försökt spinna på snabbspolarna igen, nu börjar dom bli lite med medgörliga men helt nöjd? Jag antar att jag får skylla på mina spinkunskaper i stället nu. Men det gick i varje fall bättre nu som jag trädde bägge öglor på samma sida av vingen.

41 gram/ 192 meter ( 467,5 m/hg) tvåtrådig Angoraull

Eftersom jag bara har spunnit ett enda försök med ren Angora garn innan och den gången på slända så är jag nöjd med resultatet.

1 kommentar:

http://pastseasons.blogspot.com sa...

Den är svart. Fast den är ljust grå :) Angoran är svart när den föds sen när den klipps första gången så blir den ljusare, bara de partierna som är korthåriga -huvud, öron är svarta. Detta gäller många av angorafärgerna. Röd blir beige, blå blir ljust ljust blågrå osv.