22 mars 2017

Lek med kardmaskin

Om man har packborsten ner på trummeln så kan man otroligt nog få nästan hundra gram ull på ett flak. Det hade jag aldrig trodd men 98 gram blev det. Tanken var att jag skulle dra ut små ‘puni’ rullar från trummeln men det var helt enkelt för tjockt så jag klarade bara att dra ut hele flaket med mina pinnar. Resultatet ser kanske lite ‘stökigt’ ut men jag rullade ett paper runt och limade ihop innan jag försökte spinna mest möjligt från innerst i rullen ut. Riktigt kul, det här blir nog gjort flera gånger. Flaket innehåller många färger med Merino tops i tillägg till den australienska Merinoullen som jag fortfarande har kvar av. Så är det Angora, svart Alpacka och lite soya bean fibrer.

DSC_0008

98 gram/ 460 meter (470 m/hg)

Tvåtrådigt garn, tvinnat från bägge sidor av ett nysta

98 gram / 450 meter ( 460 m/hg )

DSC_0005

Blev ju tvungen att laga en rulle till , ca 100 gram. Denna har jag inte dragit i..

Inga kommentarer: