25 oktober 2015

Blandning Merino bland annat

Kamblandningen spann jag på Rose och tvinnade med en tråd mohair som jag hade tesat isär innan jag spann den. Garnet blev lite tjockare än jag hade tänkt men mohairullen fick ganret att blomstra under tvätt, precis sån som jag hade hoppats på.

193 gram/ 622 meter (322 m/hg) tvåtrådig blandning

Kammade tops som jag ‘dizzat’ av häkla till långa tops. Ullen är framför allt från den lilla lådan med brun merinoull som jag fick av Susan, en merinoull från en bonde på NZ som hon haft på lager i många år. Det var en del rusk i den men inte värre än att den mesta försvann med kamning. Kammade med handkammar og flyttade över till häckla. Där varvade jag med köpt färdig rosa merino, lite bananfibrer och några tussar angora innan jag drog ut blandningen genom det lilla hålet på Dizz’en.

Inga kommentarer: