2 mars 2014

Silke, Angora och Rambouillet rester

Igår satt jag och kammade lite mera av min Rambouillet ull och då fick jag för mig att jag också skulle försöka mig på en rowing. Inspirerad av den rowing jag fick men när jag köpte ullen kadrade jag ihop rester från kamningen med Silke och Angora. Jag kardade inte så mycket, bara två kardor, eftersom jag inte var säker på resultatet. Rambouillet resterna var ju ganska fulla med rusk (minst sagt). Men eftersom tråden gick att spinna så tunn så fick jag ur det mesta av det. Nu som det lilla garnet är färdigt tror jag att det kommer bli flera försök. Ull resterna går ju faktiskt an att använda, bara tråden spinnes tillräckligt tunn och då måste jag blanda upp den och spinna på slända, på spinnrocken är det omöjligt att får det till, i varje fall nu när jag inte fick tag i dom ‘hurtig’spolarna jag ville beställa…

12 gram/ 91,5 meter (761 m/hg) tvåtrådig blanding

(Bägge dom små garnen ihop, men det gråa, det sista alltså, är ännu inte tvättad )

Inga kommentarer: