29 augusti 2013

Pepparmynta (3)

Kammad, mjuk och gosig helårsull. Färgad med Pepparmynta och ett efterbad med järn. En härlig mossgrön färg som jag gärna hade haft mycket mera av. En vällyckad färg alltså.

11 gram/ 68,5 meter (622 m/hg) tvåtrådig kammad helårsull

(Jag har fått det till!! Tänk att det går an att spinna ett så tunt garn. Den hemska vita helårsullen som jag var så arg på är ju bara helt fantastisk. Jag ska verkligen ta tillbaka alla fula tankar jag haft.)

Den kammade och kardade ullen tillsammans. Egentligen ska man ju inte spara på kamresterna men jag klarar inte låta bli att karda dom.

1 kommentar:

Hilde sa...

Nydelig garn, og tenk at det blir så fin og sterk farge av peppermynte :)

Takk for kommentar også. Potaske er "kaliumkarbonat", jeg bruker det noen ganger i plantefargingen. Det kan gjøre fargene mørkere.